Igor Andrić

umetnički direktor

Rođen je u Kragujevcu, gde je završio osnovnu i srednju muzičku školu.  2014. godine upisuje studije kompozicije u klasi prof. Isidore Žebeljan na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Trenutno je student doktorskih akademskih studija na istom fakultetu, na kome je takođe angažovan kao asistent na katedri za kompoziciju. Njegova muzika je izvođena na festivalima i u koncertnim salama širom zemlje, ali i u Francuskoj, Nemačkoj, Rusiji, Bugarskoj, Bosni i Hercegovini, Italiji, Hong Kongu, na Kipru. 2017. godine učestvovao je na Svetskom festivalu studenata i mladih u Sočiju (Rusija), kao srpski delegat za umetnost i kulturu. Iste godine je dobio porudžbinu od harmonikaša Gorana Stevanovića, koji je svitu za harmoniku „Taraf de Haidouks“ premijerno izveo u Bremenu (Nemačka). Ostvario je još nekoliko veoma uspešnih saradnji sa izvođačima, najvažniju sa Dušanom Joksićem. Kao rezultat ove saradnje, nastalo je delo „Raskovani Prometej – fantazija za solo violinu i šesnaest gudača”, koje je izvedeno na festivalu „KoMA“ 2019. godine, zatim u Kragujevcu sa gradskim kamernim orkestrom „Šlezinger“, ali i u Tonali Saal-u, Hamburg (Nemačka), dok je kompozitor učestvovao u izvođenjima kao dirigent. Delo je takođe uvršteno u koncertnu sezonu orkestra RTS-a.  2018. godine je proglašen za studenta generacije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Klavirski trio br. 1 je kompozicija sa kojom je Igor ušao u finale takmičenja „Intimacy of Creativity 2019” u Hong Kongu. Iste godine je dobio porudžbine od strane ansambla „Beogradski trio“ i Akademskog hora „Collegium musicum“. Kao rezultat ovih porudžbina su nastale kompozicije „Klavirski trio br. 2“, premijerno izveden 2021. godine i „Simfonija šapata i vriskova“ izvedena u okviru projekta ”InterNos“. 2020. godine piše kompoziciju „Parahelij“ za violončelistu Nemanju Stankovića i njegovo CD izdanje „Tragovi“. Od marta 2021. godine štićenik je bečke izdavačke kuće „Universal Edition“, koja izdaje sva njegova dela. Početkom iste godine, njegova kompozicija „Tri mlada Meseca“ je premijerno izvedena od strane ansambla „Metamorphosis“. Pobednik je takmičenja „Composer Slam“, koje je organizovano od strane ansambla „Orchester im Treppenhaus“ i ovom prilikom je dobio porudžbinu za novu kompoziciju u sastavu kamernog orkestra od istog ansambla. Jedan je od redaktora partiture opere „Koštana“ Petra Konjovića, za potrebe Narodnog pozorišta u Beogradu i Odbora za zaštitu srpske muzičke baštine SANU. Takođe, za potrebe Operosa festivala uradio je reorkestracije opera „Karmen“ (Ž.Bize), „Jolanta“ (P.I. Čajkovski) i „Pepeljuga“ (Đ. Rosini).

Profile details

Leave a Reply

Your email address will not be published.